25 juni 2013
Ziggo is een campagne gestart die de consument moet overtuigen dat het kabelnetwerk net zo goed is als het glasvezelnetwerk. Het bedrijf is vooral van mening dat de beheerder van het glasvezelnetwerk (Reggefiber) de consumenten verkeerd voorlicht over de snelheid van het glasvezelnetwerk. Een belangrijk gegeven hierin is dat als 30 procent van de consumenten aangeeft dat zij een glasvezelaansluiting willen hebben, de aanleg van dit glasvezelnetwerk kan doorgaan.
De Ziggo campagne is al begonnen in de Bollenstreek, waar Reggefiber bezig is met het bundelen van de aanvragen voor een glasvezelaansluiting. Vooral in de gebieden waar Ziggo actief is en de aanleg van een glasvezelnetwerk wordt overwogen, voert het bedrijf uitgebreid campagne om consumenten voor het bestaande kabelnetwerk te laten kiezen. In deze campagne wijst Ziggo vooral op de resultaten van een onderzoek van de consumentenbond waarin het gewone kabelnetwerk even goed presteerde als het glasvezelnetwerk. Kabelaanbieders kunnen via de Docsis 3.0-technologie download snelheden halen van zeker 150 Mbps. Deze snelheden gaan zij ook aanbieden.
‘De vertrouwde kabel die wij gebruiken is niks mis mee. Reggefiber wil de consument alleen maar misleiden om te kiezen voor de nieuwere kabel omdat deze ‘sneller’ zou zijn. Hier klopt helemaal niks van, deze kabel heeft dezelfde vermogens als onze kabel’, aldus de woordvoerder van Ziggo.
Bron: Ziggo, NOS, Radio.nl