Een nieuwe combinatie levert VodafoneZiggo

Het hangt al een tijdje in de lucht en is erg snel gegaan, maar nu is het officieel. Ziggo en Vodafone zijn namelijk bezig met het informeren van hun klanten over een fusie. Kortom: VodafoneZiggo is een feit. Met het samengaan van deze twee, hiervoor zelfstandige, bedrijven ontstaat de joint-venture VodafoneZiggo dat communicatiediensten en entertainment zal bieden aan consument en bedrijf. Lees hier meer over deze joint-venture en wat het betekent voor nieuwe en bestaande klanten.

Merknaam

De merknaam is een combinatie van de twee vertrouwde merknamen ‘Ziggo’ en ‘Vodafone’. Ziggo staat voor het beste kabelnetwerk in ons land en is de nummer één in entertainment, Vodafone is de beste mobiele provider. En dat wordt nu samengevoegd. Het bedrijf blijft dus beide namen gebruiken. Hiermee wordt mede duidelijk gemaakt aan bestaande klanten dat er aan de producten en diensten die ze van het bedrijf afnemen, voorlopig niets verandert. Ook het nieuwe logo en de URL van de corporate website zullen een combinatie zijn van beide namen. Wat de marktbenadering precies wordt, is nog onduidelijk.

Bestuur

Het bestuur van VodafoneZiggo is in handen van CEO Jeroen Hoencamp en CFO Ritchy Drost. Op YouTube zal Hoencamp de bestaande en mogelijke nieuwe consumenten op de hoogte houden van de voortgang van deze joint-venture. Zo kun je nu al een filmpje met de eerste introductie bekijken, waarin Hoencamp je persoonlijk alles uitlegt over de joint-venture en wat de gedachte hierachter is. Naast het bestuur is er ook een Raad van Commissarissen die uit acht leden bestaat en zijn er acht overige directieleden.

Doel

VodafoneZiggo zal vaste, mobiele en geïntegreerde entertainment en communicatiediensten aanbieden aan klanten en bedrijven. Beide merken bedienen klanten in heel Nederland. Het doel van VodafoneZiggo is dan ook een geweldige service met landelijke dekking aanbieden. Met deze joint-venture kan er nog beter worden ingespeeld op de wensen van consumenten en bedrijven. Ook kunnen er nieuwe mogelijkheden ontstaan in de combinatie van vast en mobiel, die het bedrijf klaarmaken voor de wensen van de toekomst.

Investering

Nederland loopt voorop in Europa als het gaat om de digitale snelwegen. Die vooraanstaande positie wil VodafoneZiggo vasthouden. Daar zijn investeringen voor nodig in het netwerk en de IT van dit bedrijf. VodafoneZiggo heeft de noodzakelijke omvang om dergelijke investeringen te doen en zal dit dan ook doen.

Waarom

Waarom is VodafoneZiggo een bedrijf waar iedere consument voor moet kiezen? Hoencamp heeft het antwoord. Verbonden zijn met de wereld is tegenwoordig een basisbehoefte. We willen altijd en overal toegang hebben tot informatie, systemen en entertainment. Productiviteit is belangrijk in onze economie en samenleving. Dat vereist een stabiel en veilig netwerk dat overal en altijd doet wat jij als gebruiker wil. Als gebruiker wil je je bijvoorbeeld niet druk te hoeven maken of je op een vaste lijn, 4g of Wi-Fi zit. Je wil je content altijd kunnen kijken: wanneer je wilt, op welke toestel je wilt. Een klantbeleving is pas goed als deze ervaring naadloos is, vindt Hoencamp. VodafoneZiggo maakt dat makkelijker voor de consument.

Over Gerard

Zie ook

Winkels Vodafone dicht in verband met Corona virus

Niet alleen de winkels van T Mobile en KPN gaan dicht in verband met het …

Geef een reactie