23 april 2013
Nieuwkomer Lenovo Mobile heeft, met de lancering van haar nieuwe smartphones van de A390, A690, A706 en de K900, haar zinnen gezet op de markt van smartphones. Het bedrijf is zeer enthousiast over de komst van deze nieuwe smartphone modellen in de Aziatische markten heeft alle voorbereidingen getroffen om haar marktpositie in de smartphone markt sterk uit te breiden.
De volgende stap in deze marktstrategie is de lancering van een compleet assortiment high-performance apparaten, waarmee het bedrijf ook zijn positie in het midden- en topsegment wil uitbreiden. Voor de distributie van de smartphones zal het bedrijf gebruik maken van het uitgebreide computer en notebook distributienetwerk. Het bedrijf heeft zich voor 2013 doel gesteld om wereldwijd 100 miljoen smartphones te verkopen. Lenovo heeft een marktaandeel van 3 procent verworven sinds sinds het bedrijf half 2012 zijn eerste stappen in de smartphone markt heeft gezet.
De Android smartphones van Lenovo zijn slechts een voorbode van wat het bedrijf van plan is als het gaat om mobiele telecommunicatie. De technologische know-how, die het bedrijf heeft opgebouwd in de computer markt, zal de basis zijn van de ontwikkeling van nieuwe toestellen. Het huidige vlaggeschip in Lenovo’s smartphone assortiment is de K900, een smartphone die borg staat voor sterke prestaties. Het toestel heeft een mooi design, is maar 6,99 mm dik, en is uitgerust met een dual-core 2 GHz Intel Z2580 processor met een XMM7160 LTE modem, een 5,5 inch IPS LCD scherm met een resolutie van 1080 x 1920 pixels, 2 GB intern geheugen, 16 GB opslag capaciteit, 13 megapixel hoofd camera, 2 megapixel secundaire camera en heeft verder alle technologische snufjes die je van een high-end smartphone mag verwachten.
Volgens markt analisten zal Lenovo nog voor de zomer een nieuw vlaggenschip lanceren dat de concurrentie aan zal gaan met de iPhone 5 en de Galaxy S4. Wat betreft de specificaties en design moeten we helaas wachten tot Lenovo dit model officieel zal aankondigen.
Bron: Lenovo, Telecompaper, Businessmonitor, Digitimes en Forbes