Home / Algemeen Telecom Nieuws / Het koppelen van bedrijfsprocessen

Het koppelen van bedrijfsprocessen

Het volledig automatiseren van zoveel mogelijk processen is voor een webshop van groot belang. Natuurlijk is een webshop een online medium waar klanten en prospect uitgebreid kennis kunnen maken met jouw producten en jouw organisatie. Het is een visitekaartje van jouw onderneming. Maar bovenal is de webshop een online winkel die garant staat voor een secundair of zelfs een primair verkoopkanaal. Recentelijk onderzoek heeft zelfs aangetoond dat de Nederlandse consument steeds vaker zijn aankopen via het internet doet. Dus voor de online ondernemer is het van groot belang om zoveel mogelijk processen volledig te automatiseren.

Koppeling met boekhoudsoftware:

Bij de online aanschaf van een product is de afhandeling van de financiële transactie een belangrijk aandachtspunt. Een koppeling tussen de webshop en het boekhoudsysteem zal de afhandeling van de online order aanzienlijk bespoedigen. Sterker nog; een koppeling tussen deze twee software systemen is tijd en kostenbesparend. Je moet hierbij wel beseffen dat het implementeren van een dergelijke koppeling om een aardige investering gaat in tijd en geld. Met de juiste leverancier, die ook aandacht besteedt aan de nazorg en het onderhoud, zal deze koppeling zeer zeker rendabel zijn.

Koppeling ERP systeem:

Een ERP (Enterprise Resource Planning) is voor veel ondernemingen het kloppende hart van de onderneming. ERP software biedt ondersteuning aan alle geautomatiseerde processen binnen en buiten de onderneming. Met behulp van deze software kan de ondernemer controle houden op de bedrijfsmiddelen en de efficiëntie van de bedrijfsprocessen binnen de onderneming. Of het nu gaat om de logistiek, het voorraadbeheer of de orderverwerking, de ERP software staat centraal in het afwikkelen van de verschillende processen. Om deze reden zal de koppeling van de webshopsoftware met het ERP systeem enorm veel voordelen bieden aan de online ondernemer.

Koppeling CRM software:

Of een onderneming nu online of offline zijn activiteiten uitvoert, een CRM systeem (Customer Relationship Management) is van groot belang voor de verkoopstrategie van het bedrijf. Een juiste koppeling tussen de webshop en het CRM systeem biedt fantastische commerciële voordelen voor de onderneming. Bij de juiste implementatie van het CRM systeem heeft men direct de beschikking over alle marketinggegevens die nodig zijn om de doelgroep te bereiken. Als het CRM systeem dan ook nog gekoppeld is aan een SEO systeem heeft de ondernemer direct de mogelijkheid om de marketing gegevens te toetsen aan de marketingstrategie.

Voordelen automatisering:

Commerciële gegevens en bedrijfsgegevens worden steeds complexer van vorm. Een ondernemer is er bij gediend als hij direct de mogelijkheid heeft om in te spelen op ontwikkelingen in de markt. Door de verschillende digitale bedrijfsprocessen aan elkaar te koppelen heeft de ondernemer de optimale mogelijkheid om de gegevens te analyseren en te toetsen aan de marktsituatie. In Nederland zijn er verschillende softwareleveranciers die uitgebreide ervaringen hebben met het koppelen van geautomatiseerde bedrijfsprocessen. Echter het op een juiste manier implementeren van deze softwarekoppelingen hangt sterk af van de samenwerking tussen de onderneming en de leverancier van de software!

Over Gerard

Zie ook

Meer internetverbruik met Sonos en de Google Assistant

Het bedienen van Sonos wordt steeds gemakkelijker. Helemaal nu deze ook is samengevoegd met de …

Geef een reactie