Home / Telecom Nieuws / 04 april 2013 Simpel introduceert per 5 april een compleet nieuw SIM-only aanbod

04 april 2013 Simpel introduceert per 5 april een compleet nieuw SIM-only aanbod

4 april 2013

Simpel, een dochteronderneming van T-Mobile, introduceert per 5 april aanstaande een compleet nieuw assortiment SIM-Only bundels. Het bedrijf hoopt hiermee in te spelen op de groeiende behoefte van consumenten aan bundel met een groter volume tegen een voordelig tarief. Het bedrijf biedt nu ook bundels aan waarmee men onbeperkt kan bellen en/of SMS’en en verhoogde datasnelheden.

Een gevolg van dit nieuwe assortiment is dat het totaal aanbod van bundels en combinatiemogelijkheden wordt ingekrompen. Hiernaast verdwijnen veel goedkope bundels en bieden de bundels minder volume tegen dezelfde prijs. Vooral de kleinere klanten, die weinig gebruik maken van hun mobiele telefoon of smartphone, worden hiermee benadeeld. De nieuwe bundels gelden echter alleen voor klanten die vanaf 5 april een nieuw abonnement afsluiten of hun huidige abonnement verlengen.

Het huidige aanbod Simpel belbundels bestaat uit vijf bundels van 100, 200, 300, 400 en 800 belminuten. Het abonnement met 100 belminuten wordt in volume gehalveerd tot 50 belminuten terwijl de klant nog steeds € 2,50 per maand moet betalen. De erg populaire belbundel met 300 minuten (€ 7,50 per maand) verdwijnt ook uit het assortiment. De klant kan nu kiezen voor een bundel met 250 belminuten (€ 5,00 per maand) of een bundel met 450 belminuten (€ 10,00 per maand).

Ook de kleine gebruikers van SMS bundels worden getroffen door de reorganisatie van het assortiment. Op dit moment kan de klant kiezen voor een bundel met 100 SMS’jes voor € 2,50 per maand. Na 5 april krijgt de klant voor hetzelfde geld slechts 50 SMS’jes of kan men kiezen voor onbeperkt SMS’en voor € 5,00 per maand.

Simpel zet ook flink het mes in de internetbundels en brengt het aantal beschikbare bundels terug naar drie. De kleinste bundel met 50 MB voor € 2,50 per maand en de meest populaire bundel met 300 MB voor € 7,50 per maand verdwijnen uit het assortiment. In de nieuwe SIM-only structuur zal de kleine gebruiker alleen gebruik kunnen maken van de bundel met 200 MB voor € 5,00 per maand. De gebruikers van de 300 MB bundel voor € 7,50 per maand kunnen nu kiezen uit een 200 MB bundel (€ 5,00 per maand) en een 500 MB bundel (€ 10,00 per maand).

Ook het assortiment buitenland bundels, waarmee klanten voordelig naar het buitenland kunnen bellen, wordt flink gereorganiseerd. De kleinste bundel met 100 buitenland belminuten wordt in dezelfde vorm en prijs (€ 5,00 per maand) voortgezet. Het abonnement met 200 buitenland minuten wordt zonder meerkosten uitgebreid naar 250 belminuten (€ 10,00 per maand). De twee grotere bundels met 300 minuten (€ 15,00 per maand) en 400 belminuten (€ 20,00 per maand) verdwijnen geheel en worden vervangen door de buitenlandbundel met 500 belminuten voor € 20,00 per maand.

Met deze marketingstrategie hoopt Simpel dat veel klanten een overstap zullen gaan maken naar een duurdere bundel. De kleinste bel- en SMS bundels blijven bestaan maar worden gehalveerd in volume terwijl de klant gewoon dezelfde prijs betaald. Met andere woorden: De tarieven binnen de kleinste bel- en SMS bundels wordt verdubbeld. Klanten met een klein of gemiddeld sim-only abonnement zullen, om een voldoende capaciteit aan belminuten, sms’jes of dataverkeer te behouden, gebruik moeten maken van een duurdere bundel. Met deze abonnementsstructuur hoopt Simpel dat veel klanten de (noodzakelijke?) overstap maken naar grotere en duurdere bundels. De gebruikers van de grotere bundels zullen weinig merken van dit nieuwe Simpel assortiment.

Met ingang van 5 april zullen de nieuwe abonnementen van Simpel beschikbaar zijn voor nieuwe klanten en voor de klanten die hun bestaande sim-only abonnement gaan verlengen. Maak je gebruik van één van de kleine bundels………… verleng het abonnement vandaag nog!

Bron: Simpel, T-Mobile, Telecompaper en de Telegraaf

Over Gerard

Zie ook

Mobiel Gamen hoort er nu bij

Gamen via smartphone wordt steeds aantrekkelijker. Zeker de geavanceerde technologie en grotere schermen hebben bijgedragen …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *