Home / Algemeen Telecom Nieuws / 03 november 2014 Prepaid of abonnement?

03 november 2014 Prepaid of abonnement?

03 november 2014

Vrijwel iedereen tegenwoordig die nog geen mobiele telefoon heeft wilt zo’n toestel kopen. Zowel op jonge leeftijd als oudere leeftijd is een mobiele telefoon haast onmisbaar. Hoewel het zeer populair is blijft het kiezen nog steeds lastig. Er is namelijk zoveel keuze op het gebied van smartphones en mobiele telefoons dat men soms door de bomen het bos niet meer ziet. In dit artikel leer je voornamelijk over welke keuze je moet maken wat betreft abonnement of prepaid.

Wat is het verschil tussen prepaid en abonnement?

Het grote verschil tussen een telefoon abonnement en prepaid is het feit dat je bij een abonnement vastzit aan een contract. Je betaald dan elke maand een vast bedrag, maar wanneer jij buiten je bundel belt lopen die kosten behoorlijk op. Bij een abonnement krijg je meestal een “gratis” toestel maar in werkelijkheid betaal je deze telefoon in termijnen af gedurende jouw contractsperiode. Bij prepaid koop je een kaart waar beltegoed opstaat en met deze kaart kan je dan jouw telefoon opwaarderen met belminuten. Bij prepaid krijg je dus geen telefoon en moet je deze los kopen. Groot voordeel bij prepaid is dat je nergens aan vastzit.

Mobiele telefoon abonnementen zijn er vaak in twee vormen. Namelijk een 1-jarig abonnement of het populaire 2-jarige abonnement. Laatstgenoemde is populair omdat de totale kosten over 24 maanden worden uitgestreken in plaats van 12 maanden. Nadeel is dat je pas na 2 jaar een nieuw toestel kunt uitkiezen.

Welke keuze jij gaat maken moet je basseren op je eigen voorkeur. Wil jij nergens aan vastzitten dan is prepaid de beste oplossing.

Over Gerard

Zie ook

Wat houden unlimited abonnementen in?

Steeds meer providers bieden abonnementen aan waarbij gebruikers onbeperkt gebruik kunnen maken van diensten. Dit …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *